اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

اخبار تلویزیون| بررسی تاریخچه حزب جمهوری در «سرچشمه»/ پخش مستند «زخم اسماعیل» از شبکه سه

برنامه تاریخی «سرچشمه» این هفته، به بررسی تاریخچه‌ حزب جمهوری در سال‌ها شصت تا شصت و شش پرداخته است.

اخبار تلویزیون| بررسی تاریخچه حزب جمهوری در «سرچشمه»/ پخش مستند «زخم اسماعیل» از شبکه سه

به گزارش خبرگزاری فارس، اسدالله بادامچیان، عضو شورای مرکزی حزب جمهوری که مسئولیت‌های مختلفی مثل دبیر اجرائی حزب‌، مسئول تبلیغات و مسئول استانها را در کارنامه خود دارد، مهمان این قسمت سرچشمه است.

او در این برنامه، خاطرات خود از حزب جمهوری در دوره ی دبیرکلی آیت‌الله خامنه‌ای یعنی سال‌های شصت تا شصت و شش را روایت کرده است.

برنامه سرچشمه، کاری از گروه تلویزیونی بسیج صدا و سیماست که موضوعات مختلف تاریخ انقلاب را با حضور شاهدان عینی و کارشناسان آن موضوع بررسی و برای اولین بار فیلم‌های کمتر دیده شده ی تاریخ انقلاب را منتشر می‌کند.

«سرچشمه» هر هفته شنبه شب ساعت ۱۹ از شبکه پنج سیما پخش خواهد شد.

**نسیم حیات، به بررسی آلودگی آب‌های کشور می‌پردازد 

چهارمین قسمت از برنامه نسیم حیات با موضوع «آلودگی آب های کشور» به تهیه کنندگی امیرحسن خواجوی یکشنبه یکم دی‌ماه ساعت 21:30 از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

دفع زباله و فاضلاب‌های شهری در رودخانه‌ها، افزایش جمعیت، خشکسالی و در کنار همه این عوامل، ضعف در مدیریت از دلایل کاهش کیفیت و افزایش آلودگی منابع آبی رو سطحی و زیرسطحی کشورما هستند. 

سازمان محیط زیست تا کنون 90 رودخانه آلوده را در کشور شناسایی کرده است. رودخانه‌هایی که آب شرب ما را تأمین و مزارع را آبیاری می‌کنند و از ارکان محیط زیست ما محسوب می‌شوند.

با این توضیحات، نسیم حیات در این قسمت بر روی شناسایی عوامل آلودگی و بررسی راه‌کارهای برون‌رفت از شرایط فعلی متمرکز خواهد شد. سیدحسین هاشمی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی و سرپرست مرکز پژوهشی استحصال آب از منابع غیرمتعارف و علی مریدی عضو هیأت علمی دانشگاه و مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست، در این قسمت مهمانان برنامه نسیم حیات هستند.

«نسیم حیات» کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج است که هر هفته یکشنبه‌ها با اجرای اسماعیل باستانی از ساعت 21:30 به مدت 50 دقیقه روی آنتن شبکه پنج سیما خواهد بود.

**پخش مستند «زخم اسماعیل» از شبکه سه

مستند «زخم اسماعیل» درباره خاطرات امیرحسین حاجی نصیری با نام جهادی اسماعیل است که امروز ۳۰ آذر از شبکه سه سیما روی آنتن می رود.

این مستند به کارگردانی حسین نوری ساخته شده و کاری از ستاد سوریه صداوسیماست و در تولید آن گفته شده است که: «پیشکشی است به شهدا و جانبازان عملیات خان طومان که در شب یلدای سال ۹۴ به شهادت رسیدند. (شهدای یلدا)»

مستند «زخم اسماعیل» امشب ساعت ۱۸ روی آنتن می رود.

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول